ul. Wysoka 9/9, Mława
Recepcja 790 389 678 // Ola 607 997 841 // Marcin 723 389 677
Pon. - Pt. 9.00 – 18.00

System Cryo/Cuff

System Cryo/Cuff posiada zastosowanie w terapii zimnem oraz dodatkowo zapewnia kompresję wybranej części ciała zmniejszając ból, opuchliznę i krwiaki. System oparty jest na zasadzie grawitacji, co zapewnia szybką możliwość odłączenia termosu od mankietu i mobilność pacjenta podczas leczenia.

Wskazania:

• ostre skręcenia,
  • urazy sportowe,
  • urazy tkanek miękkich,
  • leczenie pooperacyjne,
  • rehabilitacja

Mankiety CRYO/CUFF dostępne w FizjoART

• zestaw na kolano
  • mankiet na obręcz barkową
  • mankiet na przedramię
  • mankiet na nadgarstek
  • mankiet na kostkę obejmujący stopę

Zasada działania

Po  napełnieniu  termosu  wodą  z  lodem  i  założeniu  mankietu,  łączymy wąż  z  mankietem  i  unosimy  termos  do  góry.  Powoduje  to  spłynięcie schłodzonej wody do mankietu i wytworzenie w nim ciśnienia.  Ucisk jest proporcjonalny  do  wysokości  na  jaką  uniesiemy  termos  (40  cm  daje ciśnienie  ok. 30 mm Hg).  Odłączenie  węża  utrzymuje  ciśnienie.  Ciepło emitowane przez ciało ogrzewa wodę w ciągu 15-30 min. od pierwszego napełnienia. Ogrzaną wodę wpuszcza się z powrotem do termosu, gdzie jest schładzana i po ok. 2-3 min. ponownie wypełnia się mankiet wodą. Po pierwszym  takim  cyklu,  wymianę  wody  powtarza  się  co  godzinę.

Częstotliwość stosowania

Krioterapię najczęściej poleca się stosować kilka razy dziennie po 20-30 min.4,5 Jednak wspomniane wyżej wyniki leczenia pooperacyjnego  z  zastosowaniem  Cro/Cuff  wskazują,  że celowe  jest  bardzo  wczesne  i  ciągłe  aplikowanie  tego  rodzaju leczenia. Temperatura skóry przy stosowaniu Cro/Cuff oscyluje w granicach 10-15 C – jest to temperatura bezpieczna, nie stwarzająca ryzyka odmrożenia.

Przeciwwskazania

Krioterapia nie powinna być stosowana u osób z chorobą Raynauda, chorobami wazo spastycznymi, nadwrażliwością na zimno i lokalnymi zaburzeniami krążenia.